Återförsäljare
Fri frakt vid köp över 599:-
1-3 dagars leverans
Klarna betalning

Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Trofé tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av Trofés produkter kan göras via trofe.se. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Trofé förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. 

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Trofé reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

4. Betalning

Som betallösning använder vi oss av Klarna Checkout. 

Efter att du har bekräftat ditt köp väljer du det betalsätt som passar dig bäst; mot faktura, med kort, med direktbetalning via din internetbank eller mot avbetalning. Oavsett vilket alternativ du väljer tillkommer ingen avgift för betalsätt.

Väljer du att betala mot faktura, skickas den till dig via e-post direkt från Klarna när varorna lämnar vårt lager. Har du inte handlat med Klarna tidigare görs det vid köpet en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet.

Har du frågor gällande din betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Beställning som behandlas innan kl 15 vardagar, går med Schenker samma dag. Trofé kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

Vid eventuell felleverans eller saknad vara bör du kontakta vår kundtjänst omgående, dock senast 3 dagar efter du mottagit din order.


6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Trofé förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Frakten

Trofé erbjuder gratis frakt vid köp som överstiger 599 kr (vi levererar enbart inom Sverige). På en order med ett varuvärde under 599 kr tillkommer en fraktkostnad på 39 kr. Trofé tar enbart ut en returavgift på 39 kr vid eventuella returer.

8. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med sina varor. Om du får problem med en produkt kontakta oss snarast.

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Enligt konsumentköplagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 14 dagar efter att du tagit emot din order. Returfrakten är för närvarande 39 kr. Däremot är intimprodukter undantagna från ångerrätten och till denna kategori hör trosor. Trofé godtar returer av bh och badkläder, men vid retur av baddräkter och bikiniunderdelar måste intimskyddet vara intakt för att vi skall kunna godkänna returen.

Använd den medföljande retursedeln och fyll i orsaken till returen och lägg med i förpackningen. Vid retur är det du som står för transportrisken, det vill säga du är ansvarig för varorna till dess de har lämnats över till oss av transportören.

Produkten skall returneras i samma skick som du fick den och i originalförpackningen, inklusive eventuella etiketter, plastpåsar och lådor.

Ingen del av produkten får saknas (t.ex. avtagbara axelband, borttagbar vaddering, etc.)

10. Reklamation

Så snart vi tagit emot din retur/reklamation och godkänt skicket på varan betalas dina pengar tillbaka via Klarna, vanligtvis inom 10 arbetsdagar. Har du frågor angående din återbetalning kan du kontakta vår kundtjänst på telefonnummer: 033-20 54 48. Öppettider är mån-fre 08.00-17.00, med lunchstängt 12-13.

E-post: kundtjanst@trofe.se

11. Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakten tillbaka till Trofé, för närvarande 150 kr, avgifter som täcker den faktiska transportkostnaden, expeditionsavgift och hantering. 

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation

Trofé reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Vi använder så kallade cookies på Trofés hemsida. Cookies är små textfiler som sparas på din webbläsare och som vår webbserver använder för att ge dig tillgång till några av de funktioner som finns på webbplatsen. Genom att acceptera Trofés allmänna villkor och/eller denna sekretesspolicy, och genom att använda Trofés hemsida, samtycker du till behandling av cookies. Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Du kan även ställa in din webbläsare för att fråga dig varje gång Trofés hemsida försöker placera en cookie i din webbläsare. Du kan också använda din webbläsare för att ta bort tidigare sparade cookies. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

 

Nyhetsbrev

Glöm inte att skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för att få nyheter och erbjudanden direkt till din mail.

Kontakt

+46 (0)33 20 54 48
kundtjanst@trofe.se

Box 11085
507 11 Borås

Följ oss

Trofé säljer underkläder, badplagg, nattkläder samt lättare damkonfektion. Vi riktar oss mot kvinnan mitt i livet med känsla för form och kvalité. Allt designarbete och produktutveckling sker i Sverige.